Thursday, June 16, 2011

list of dreams

saya ketandusan idea nak menulis. menulis di blog. menulis in general. this is what came up when i'm out of light. light of ideas, i mean. i'll try to make this short. because i notice most my entries are soooo long... heh... but, then, on second thought, yang ni pun rasanya akan panjang jugak... and boring... so, u're free to go... bye...

1. saya nak jadi berani

2. saya nak publish cerita yang saya tulis, tapi tiada no. 1 tu lagi.. camne???

3. saya nak main drum. sebab saya sangat suka percussion, tapi tak pernah berpeluang untuk belajar. setiap lagu yang saya dengar, the first beat yang caught my ears are the drumbeats. baru gitar. the way i define good music is when they have good drum tracks... and/or gitar goreng yg best...

4. saya nak belajar drift. tapi tak reti bawak kereta manual. heh.

5. saya nak jadi isteri yang baik. (whoa!!!!!!!!!! dari mana datangnya tu?????????????) heh...

6. saya nak jadi pandai memasak. malangnya saya malas. dan x pandai. :(

7. saya nak berkorban untuk something that matters. love, maybe? berangan that i give up everything to give someone i love something priceless. nyet! that was me being hopelessly romantic, i guess.

8. saya nak buat something that can mean something good to someone. tapi tak de talent. dan keberanian. again.

9. saya nak ada anak/anak2. and love them with all my heart as best i can.

10. saya nak jadi muslimah yang berjihad. again, keberanian itu sangat penting. that is why it's the top on my list here.

11. saya nak travel around the world. bukan sekadar untuk ambil gambar dan tengok view. tapi nak hayati cara hidup. nak berbakti mana yang boleh ditolong. bermusafir. bersyukur. takjub dengan ciptaan Tuhan yang luas ini.

12. saya nak pergi buat haji. nak jejak kaki lagi di Mekah dan Madinah. rindu sangat...

13. saya nak pergi Baitulmuqaddis. nak pergi negara2 islam yang susah dan tolong.

14. saya nak tulis lirik untuk linkin park. haha.

15. kadang-kadang saya berangan kahwin anak raja. so saya boleh berhenti kerja sekarang, dan buat khidmat sosial, bantu orang susah all over the countries. heh.

16. saya nak bekerja dengan spirit. bukan semata-mata bekerja, tapi tak dapat apa-apa in return. yes, dapat gaji. but gaji is just money. knowledge, wisdom, ikhlas, khidmat dengan hati tu yang lagi penting.

17. saya nak berhenti rasa malas setiap kali bangun pagi nak pergi kerja.

18. saya nak jadi happy. dan bersyukur dengan apa yang ada, which is a lot. tapi tu pun payah nak buat bila jealousy datang menyerang. i hate jealousy. :(

19. saya nak tamatkan list ni dengan something bombastik, tapi...

20. saya nak... dah out of light. again. aduih. this rattling is ridiculous, tapi it feels good to let it out. sorry, though. pretty boring. and insightless. clueless.

bye.

No comments:

Post a Comment